Bewoners1912 W.C. Rees, sergeant-majoor 1912 J.C.C. de Vries, sergeant infanterie 1928 Bloemendaal en Ott, filiaal 'Fiat' 1928 C. Kok, Eerste Hoornse Omnibusonderneming 1928 P. Ott, automobielhandelaar 1928 Jn. Rooker, kantoorbediende 1949 Firma Leeuw & Vink, automobiel- en garagebedrijf (hinderwetvergunning 19-5-1949), te1.4983 1949 De Hoornse Motorenhandel, tel. 4888 1949 C. Bloemendaal, monteur-chauffeur 1949 C. Hottentot, garagehouder (h) 1964 H. Leeuw 1964 K.C. Nap 1964 L. Schoonhoven 1964 P. van Die 1981 P.G.H. Leeuw 1981 K.J. Bruin Gebeurtenissen1906 Op 3 januari binnenbrand in de infanteriekazerne. 1914 Op 1 januari binnenbrand in de infanteriekazerne. 1919 J. van Reijendam namens de Majoor eerst aanwezend ingenieur te Den Helder; verbetering privaatinrichting van de Kazerne 't Waait je. 1925 Verkoop van de voormalige kazernegebouwen aan de Veemarkt en Mosterdsteeg aan J. P. de Koning. 1926 Fa. Ott en Bloemendaal; verbouwen nr. 6 (voormalige infanterie kazerne) tot showroom, garage, boxen en herstelplaats automobielen en winkel en twee bovenwoningen. Architect H.J. Cramer. In 1926 bewoonbaarverklaring bovenwoningen nrs. 6a, 6b. 1926 Bataafsche Import Mij. v/h Acetylena; oprichten benzinepomp en ondergronds reservoir bij het perceel. 1926 Fa. Ott en Bloemendaal; aanbrengen marquisen. 1927 D. van Heezen; oprichten smederij in gedeelte van voormalige kazerne. 1929 Fa. Ott en Bloemendaal; bouwen zes boxen op de binnenplaats. 1930 C.C. Brander; veranderen raamkozijn in een deurkozijn in de gevel van de voormalige kazerne aan de Mosterdsteeg. 1934 C. Kreijger; aanbrengen overhead - door in de gevel aan de Mosterdsteeg. Intimmeren perceel, aanbrengen stoep. 1936 Fa. Niemeijer N.V. te Groningen namens P. Postma; plaatsen rijwielrek op de stoep voor nr. 6. 1937 P. Postma; aanbrengen uithangbord. 1939 N.V. Bataafsche Import Mij. Verkoopkantoor van Koninklijke Shell; vervangen handpomp door elektrische benzinepomp. 1939 K. Vis, kapper; verlof B (oude kazerne). 1941 J.B. Post; gedeeltelijk slopen verbrande gedeelte van de voormalige kazerne. 1941 C.C. Brander; slopen gedeelte verbrande gebouwtje achter Mosterdsteeg nr. 5. 1941 J.B. Post; restaureren noordelijke vleugel. Architect H.J. Cramer. 1941 J. van Petten namens J.B. Post; wijzigen houten kapconstructie smederij gelegen aan de binnenplaats van nr. 6 en bouwen garage op de binnenplaats en verbreden ingang. Architect H.J. Cramer. 1942 J. van Petten namens J.B. Post; wijzigen deuren van de in aanbouw zijnde garage. 1946 C. Hottentot; maken inrit in trottoir voor nr. 6 en aanbrengen reclamebord boven de inrit. Maken twee kantoortjes. 1947 Shell Nederland N.V.; verplaatsen benzinepomp voor nr. 6. 1948 Fa. van Riel en Sant namens Fa. Leeuw en Vink; inrichten van een woning op de verdieping van nr. 6. 1949 Fa. Leeuw en Vink; veranderen en uitbreiden van de herstelplaats voor automobielen. 1953 Caltex Petroleum Mij. N.V.; bijplaatsen elektrische aftappomp voor autogasolie voor nr. 6. 1957 H. Leeuw; uitbreiden garage. 1959 H. Leeuw; verbouwen nr. 6. 1963 H. Leeuw; maken overkapping op een terrein achter nr. 6. 1963 H. Leeuw; maken doorgang in perceel Mosterdsteeg. 1966 H. Leeuw N.V.; oprichten herstelinrichting voor motorvoertuigen in Mosterdsteeg nr. 5. 1978 P. Leeuw; verbouwen woning in nr. 6. Architect A. Hangelbroek-Gouwetor.